דבר הרקטור

ההוראה האקדמית כיום משנה את פניה, טכנולוגיות חדשות מחלחלות לכיתות הלימוד, אוניברסיטאות וירטואליות, אתרים תומכי קורסים, MOOC, מאגרי מידע, מחשבים ניידים, "קליקרים" וטלפונים חכמים. גם הסטודנטים השתנו: הם בעלי מודעות בטכנולוגיה ובעלי יכולת חיפוש מידע. הם רגילים למידיות, לריבוי משימות ולחיפוש מתמיד אחר משוב. יתרה מזאת, המוסדות להשכלה גבוהה הגדילו את מספר הלומדים, ובשל כך כיתות הלימוד הטרוגניות יותר, ועולים רעיונות חדשים על למידה ועל מטרות ההוראה. כל אלה יוצרים דילמות ואתגרים חדשים והיצע רחב מאוד של שיטות והתנסויות חדשות בהוראה המניעים אותנו להגדיר מחדש את תהליכי ההוראה והלמידה כדי ליצור סביבה לימודית מאתגרת, חווייתית, משמעותית ורלוונטית לעידן הדיגיטלי.

 

על רקע השינויים המערערים על ההוראה המסורתית עלינו לחתור להבנה יסודית יותר של ההוראה והלמידה ולחפש אחר דרכים יעילות להכשרת בוגרים שישתלבו בהצלחה בעולם התעסוקה והמחקר בעתיד, לכן אנו משקיעים משאבים כדי לעודד אנשי סגל אקדמי לשפר את הוראתם ולייעל את תהליך הלמידה של הסטודנטים.

 

היחידה לקידום ההוראה מציעה לסגל האקדמי סדנאות מגוונות ומתקדמות שמאפשרות לרענן, להעשיר ואף לחולל מהפך בדרכי ההוראה והלמידה. אני מקווה שחברי הסגל החדשים והוותיקים כאחד ישכילו לנצל את הסיוע הניתן לקידום איכות ההוראה וייהנו משירותי היחידה.

 

בברכת שנת לימודים פורייה ומוצלחת

פרופ' גוסטבו מש

 

 

 

 

 

 

אתם כאן: Home אודות המרכז דבר הרקטור